Pages

Thursday, May 21, 2009

sgt perempuan

perempuan dalam skop yg lebey kecil saya.ye saya perempuan berkromosom XX. walaupun dulu nenek selalu cerita saya ganeh mcm jantan masa kecil, dia sendiri terkejut tgk saya membesar menjadi perempuan yg lulus mengikut ciri yg dikehendaki. memori yg saya jadi ganas tu mmg agak kurang, tapi yg masih ingat rakan-rakan keganasan saya semmgnya rmi lelaki.. smpi satu famili kenen2 kan saya dgn anak jiran sebelah sbb saya selalu main badminton dgn die setiap ptg..

ye. budak lelaki berambut sprt org asli penan dan gigi rongak di dpn..hohohohoho...tp ketika itu mmg la nmpk chomel kiut miut....tp serius tak tergoda pun....maaf..next!
ok kembali kpd topik asal.

jap2. topik die sbnrnya adalah perempuan dan shopping.

mmg dah menjadi kewajipan setiap bulan kena pegi shopping. mmg rutin bulanan ketika paycheck smpi.. pernah la sy membuat eksperimen kpd diri sendiri secara tak langsung dgn membeli stok2 kasut selama sethn ( ye sethn ye kwn2..cubalah agak brp pasang) disebabkan ada sale yg agak gle.tp sbnrnya klu sale mmg jadi agak gle sedikit... sbb murah bli bnyk tp utk sedapkan hati je ckp utk kegunaan time raya la or utk stok sethn...skrg alasan raya sgt kuat digunakan utk shopping ok!!!.. hahahha..alasan semata-mata. ye.. tetapi ketika membuat rutin membeli-belah tingkap, pada waktu biasa, mmg akan ter'beli' pnye kasut apabila ade yg berkenan di hati dan rase berbaloi.. oh tidak... saya mmg pembeli secara impulse..nak kn betul impuls ni.. kn murder this bad impulses..
jadi, secara konklusinya, jgn membeli brg sekali bnyk.. beli sepasang setiap bln..ok...baru puas..

dan satu fakta yg menarik...

A man will pay $2 for a $1 item he needs. A woman will pay $1 for a $2 item that she doesn't need but it's on sale.

p/s: rase nye kn ade cabinet kasut sndiri dlm bilik utk sorok stok2 kasut yg ade..bwh katil dah penuh..haih...

0 comments: